سالروزتولد مادر هنر يزد مبارك باد

«مادر هنر يزد» لقبي است كه در سال 1369 از سوي استاندار وقت به توران سنجري داده شد. او كه موسس نخستين آموزشگاه خياطي يزد با نام « هنركده توران» مي‌باشد اوپس از گذراندن تحصيلات مقدماتي در يزد، خياطي و گلدوزي را در هنرستان عالي دختران تهران ( فخرالدوله) فرا گرفت و در سال 1339 در يزد به فعاليت پرداخت. « كليد گنجينه هنر» نيز لقب ديگري است كه در سال 1370 به او داده شده است. او كه در هنرهايي چون بافتني، آشپزي، سفره‌آرايي و هنرهاي دستي مهارت دارد، موسس دومين آموزشگاه گلدوزي كشور مي‌باشد و كتاب « گلدوزي با ماشين» از آثار اوست.

برگزاري نمايشگاههايي در داخل و خارج از كشور از جمله فرهنگسراي خاوران تهران،كيش و دبي، همكاري با آموزش و پرورش اداره كار امور اجتماعي يزد صداو سيماي مركز يزد در زمينه آموزشي و كميسيون امور بانوان به عنوان كارشناس هنري از جمله فعاليتهاي اوست. از ديگر افتخارات سنجري دريافت لوح تقدير از فرهنگسراي خاوران در سال 74 و دريافت عنوان مربي نمونه از سوي اداره كل فني‌وحرفه‌اي در سال 77 مي‌باشد.

امروز 14 آبان مصادف است با سالروز تولد او.براي اين بانوي پيشرو، فعال و موفق يزدي آرزوي موفقيت و پيروزي دارم. 
 

يزدفردا:جادارد در اين جا يادي هم از فرزند برومند  وي مرحوم مهندس محمدرضا مؤمني كه از دوستداران هنر وادبيات بود و هنوز بازي هنرمندانه او در سريالهاي همداماد وبوي ريحون در  ذهن اهل هنر باقي است كرده باشيم روحش شاد و راهش پر رهرو باد

http://mino59.blogfa.com/منبع :وبلاك مينو   

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا